1

Jun

Izšla je priložnostna znamka ob 150-letnici zadružništva v Sloveniji

Ljutomer, 27. maj – Na  ljutomerski pošti je danes zadonel prvi žig ob izidu priložnostne znamke, ovitka in žiga prvega dne ob 150-letnici zadružništva v Sloveniji. S tem je Pošta Slovenije na predlog Zadružne zveze Slovenije simbolično obeležila omenjeno 150-letnico slovenskega zadružništva; prva hranilno-kreditna zadruga je bila 1872 namreč ustanovljena ravno v Ljutomeru. Priložnostne znamke so od danes za nakup na voljo na vseh poslovalnicah Pošte Slovenije.

Z njihovim nakupom lahko prav vsi na poseben način pokažemo spoštovanje dolgi tradiciji zadružništva, ki tudi danes velja za poslovni model prihodnosti.

V Splošni kmetijski zadrugi Ljutomer – Križevci smo ponosni naslednik prve ustanove in se z našim delom dnevno trudimo, da ohranjamo tradicijo živo, uspešno in v dobri poslovni kondiciji tudi za prihodnje rodove zadružnikov.

Pošta Slovenije je za priložnostno znamko 150-letnice zadružništva pred časom razpisala natečaj za razvoj ideje in oblikovne podobe. Z idejo osnovnega vizualnega elementa doužnjeka je prepričala Mojca Hruševar Rakušček, kreativna direktorica, ki se z marketingom in oglaševanjem uspešno ukvarja že več kot 30 let v lastni oglaševalski agenciji Aanima. Osrednji motiv doužnjeka je navdihnil s svojo zgodbo o tradiciji ter pomenom, ki ga v slovenskih krajih nosi že stoletja.

Doužnjek je starodavni žetveni venček, ki se navezuje na slovansko mitologijo. Zadnji žitni snop so namreč včasih ponudili kot darilo žitnemu bogu za uspešno naslednjo letino. Ta običaj se je najdlje ohranil v Prekmurju, Porabju, na Murskem polju, v Slovenskih goricah in ponekod v Beli krajini. Prav doužnjek je osrednji motiv znamke. Njegova krožna oblika nakazuje popolnost in sodelovanje z nebesno naravo, njegova podobnost kroni pa nagrado za preizkušnje in obljubo večnega življenja, kakršno je življenje bogov,« pojasnjuje avtorica Mojca Hruševar Rakušček in dodaja: »Danes lahko njegovo prepletenost razumemo kot simbol zadružništva, ki združuje in podpira slovenskega kmeta.«

Zadružna zveza Slovenije (ZZS) z izdajo priložnostne znamke pričenja intenzivno obeležje 150-letnice zadružništva in 50-letnice ponovne ustanovitve ZZS. V mesecu juniju bo tako v ljubljanski Mestni hiši predstavila še razstavo o zgodovini zadružništva v Sloveniji (ta bo na ogled od 6. do 10. junija), poskrbela pa bo tudi za živahno zadružniško dogajanje na ljubljanski Stritarjevi ulici, ko se bodo 9. junija v okviru vsakoletnega Kongresa predstavile vse zadružne dejavnosti.

 Dodatne informacije:

Direktor SKZ Ljutomer Križevci

Slavko Petovar

031 703 629

 

02 5858 510
info@skz-lk.si